torsdag 9 augusti 2012


ALLOTRIA
heter restaurangen där jag hade träff med min barn. Den finns i hörnet av Tavastvägen och Backasgatan.

 Trevlig inredning och enormt god mat.

Caro och jag åt "rostad" gös med safran-cidersås, vindruvsgremolata och rotsaks-potatismos med persilja.

 C valde oxribs med sirap av granskott och palsternak-potatismos.

Ett rött ekovin drack vi till. Söta barn!

PROMENADEN TILL SUVILAHTI
- jag minns aldrig det svenska namnet - blev längre än vi tänkt oss så vi kom ganska exakt när BON IVER börja spela.  Vi stod ganska långt bak och mina barn tyckte att det var ok.
Ändå ville jag längre fram. Där stod jag sen mitt i publikhavet och "bar mig åt".

Här är det säkert frågan om ett lågmält stycke.

Alltså Bon Iver spelade inte ensm. Där var ett helt band.

Den nya skivan som kom ut för ett år sen har mera "ljud" än den första och här på konserten såååå mäktigt.

Nokia Blue Tent där Bon Iver spela.

 Glada barn efter konserten.


Det hade hunnit bli mörkt. Klockan närma sig elva. Man hade tänt roliga ljusfenomen.

Det här kommer att vara huvudscenen på Flow-festivalen nu på veckoslutet.

Och här går vi hem.

BARNEN
hade lämnat sina cyklar låsta utanför Allotria  länk.  Caro följde mig till bussen - C cykla hem till Båtsmansgatan.

Före Bon Iver har jag sett The National och The Wall rebuilt med C. Det är sååå viktigt att det man går för att kolla är nånting man på riktigt dör för. Om Caro är snäll kan hon nog få komma med nästa gång igen.

Tack, det va en rolig kväll!

2 kommentarer:

  1. Oj så härligt. Jag har aldrig sett Bon Iver live men hoppas få göra det... fin musik.

    SvaraRadera
  2. Jo, det var en jätte fin kväll : )

    SvaraRadera