torsdag 30 augusti 2012

I VALET OCH KVALET
med att skulle jag gå till verkstan eller ej. 08 opp och i duschen, men beslöt ändå låta verkstaden vänta och göra saker här hemma i stället. 

I går köpte jag en enorm bit färsk ingefära. Nå, nog håller den sig väl färsk en tid.

Jugurt med lingon och honung är så himla gott. 

Och nu när det ännu talas om morgonbestyr nämner jag här att den nya Yves deodoranten inte var bra.  Den har en konstig lukt. På riktigt. Så i går när jag var till apoteket köpte jag den här.

Oparfymerad. Hoppas den är bra!

FÖRSÄKRINGSBLANKETTERNA
skall nu då alltså fyllas i för hand. Det blev inte då när jag sku göra det, så nu tyckte jag det fanns en lämplig timme för det. Gårdagens ögondroppar fick jag också med dit.


INGEN STÄDDAG I MORGON
för Aron kommer hit. Redan på morgonen för dagiset är stängt. Och så blir han här över natten för föräldrarna skall på fest. Champagne avsmakning på Sveaborg och kräftskiva på NJK.
Ändå tyckte jag att Arons små fotor inte skall bli dammiga så jag dammsög och tvätta köksgolvet i dag. Det roliga jag har på gång i verkstaden väntar nog.


DEN NAPOLITANSKA MAFFIAN CAMORRA
fascinerar mig av nån underlig anledning. Fjärrlinjen: Italiens blodbefläckade maffia, skall jag se kl 22. Hur kan det intressera?

Åhå, jag hinner ju läsa Kyrkpressen före det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar