måndag 27 augusti 2012

KULTURRUNDAN
på lördagen, med början i Salmela.

Vi visste att det var stängt för vi hade Googlat.

 Det här är huvudbyggnaden.

 I alla byggnader finns det under sommarsäsongen olika konstutställningar.
Också det här hör till Salmela.

En skyddsängel.


 En villa för utställningar.

Jag höll på att skratta ihjäl mig när jag såg bilden   : D




VETERAANIPUISTO
blev följande.
 Korsu.

Monsieur kämpar mot ryssarna.

 Finns det nånting mera öde än en tom sommarteater?

Här skall vi strax köra vidare.


MIEKANKOSKI
var gränsen mellan Ryssland och Sverige på typ 1700-talet.


Råmärket.

Monsieur demonstrerar var Miekankoski finns i förhållande till Salminens stuga.

Själva Miekankoski.



PYHÄKOSKI
med en sluss. Nivåskillnaden mella dom två sjöarna/vikarna är två meter.  Det var roligt för när vi kom dit var där två båtar som just då ändra nivåskillnaden.

Här ser man vattenytans nivåskillnad.

En båt som väntar.

Nu är vattenytan på samma nivå och båten kan fara iväg.

Santeri selittär nånting åt T   : )

Ändå är jag osäker i vilken ordning vi upplevde programmen. Dessutom fanns det ännu en fors där man flugfiska. Fota jag månne där?  
Hur som helst - tack vare vädret var ju dagen otroligt lyckad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar