onsdag 29 augusti 2012


IDAG I VERKSTADEN
tolvtiden efter normalt kaffe hemma. Först hängde jag upp lite bilder min vän Gunnel har skickat under årens lopp och ringde henne sen.

CAROS ÖRHÄNGEN
blev småningom färdiga. Lite mera kanske Annis juttu än min. Att göra länkar, trä pärlor på silvertråd, knipsa ihop...  Sånt kunde Anni redan innan vi börja skolan.

Kanske dom blev ok, men själva örringen (kreolen) är jätte jobbig att använda.

Jag fortsatte med Malins ring. Den får en strandsten. Infattningen är inte så komplicerad, men jag vet inte själva ringens storlek. Malin lova återkomma.


STRAX EFTER FYRA
beslöt jag gå till post och apotek. Men när jag sku släcka radion satt Njassa på en skiva. Hmmm, tänkte jag. Det här är bra. Det var Buena Sera signorina och jag lyssna och håka snart att det var Remu. Jag blev helt vild.

HEM
och sätta Caros örhängen i kuvert och ta med ögondroppsrecept. Fast klockan var över fem hade posten från R-kiosken inte ännu gått. Jag gick till lippakiosken (på svenska heter det funkiskiosk) och köpte blåbärsglass. Kanske godast av alla!

Och i parken bakom lippakiosken var det kirppis.

 Den här gossen från Arabia-stranden säljer honung. Jag köpte en burk åt T.


PÅ NYTT HEM
via apotek och Alepa.

Trots att plastasken med kantareller var ganska stor, blev det ändå bara till två gånger. Först pastasås - i dag frittata.  Så fint väder att vi åt på takterassen.

Jag titta sen på tredje delen av uppföljaren till "Harvoin tarjoilla", men tänker inte mera följa med. Den är inte bra.

Få se vad jag hittar på i morgon. Kanske verkstad. Har ganska roliga saker på gång   
 : )

2 kommentarer:

  1. åååh vilka örhängen!!!! :D

    SvaraRadera
  2. Hoppas dom ligger på tambursgolvet i dag när du kommer hem : )

    SvaraRadera