torsdag 4 juli 2013

Underbart

väder på morgonen i Kalkstrand. Jag satt på däck med "lilla" Ingeborg. Vi åt vår frukost på terassen.Då var klockan ren typ någå tolv. Vi satt båda och gäspa och beslöt ta en lur. Men sen vsr vi duktiga. Monsieur spika och skura trallarna medan jag skura golvet. I morgon är här problemavfalls insamling. Vi kommer att föra dit skräp från köket, e ett batteri, en råddig kastrull, två lepolassar och en stor asbestskiva. Den är ju konkret problemavfall så kanske den ersätter lepolassarna :) Sen kolla jag lite rabatter och nu skall jag värma ärtsoppa. Månne man får en öl :)

1 kommentar:

  1. Hi-hii... jag (trots allmän stupiditet) fatta nog hur det förhöll sej. MEN - jag kan inte låta bli, att leka med tanken, att du äter frukost med Lilla I på en nybyggd terass på m/sPörtö:s däck. Vid era fötter kryper Tättä omkring och skurar trallar, som ju likaså är nyinstallerade. Sen ställs de upp på kant för att torka. Och vips torkar du dej om munnen och stiger upp och säger åt Lilla I; "Nu måst jag skura golvet"...

    Allinug Ögla

    SvaraRadera