tisdag 9 juli 2013

DUKTIGA JAG

städa igen. Den här gången gästrummet. Från golv till tak. Det tog lite tid innan jag kom igång, men sen gick det bra. Preppla där emellan typ en halv timme med Ansi och fortsatte sen. Alla möbler ut. Dammsög väggar, tak, golv. Torka möbler med fuktig trasa. Tvätta golvet. T damma igen madrasser. Småningom elda jag bastun. När städningen var över lade jag mig på bastulavan. 70° just bra : ) Efter bastun fick jag en öl. T tog en lur, jag ringde min moster. Vi tala 45 min. Sen börja jag med maten. Samtidigt tala jag med min bror. Det blev sill och potis + gårdagens abborrsoppa. Jag skrev bloggmanus. Diska sen. Var till brunnen efter kaffevatten och bädda två sängar. Och nu bloggar jag : ) Aj jo. Min kamp 2 har jag inte ännu börjat med. Jag läser Hemingways "En fest för livet" här imellan. Den är ganska tunn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar