onsdag 17 juli 2013

Ny tvättmaskin.

Dom skulle komma tretiden, men meddela att dom gärna kunde komma strax efter kl tio. Nå det passa ju bra. Den nya installerades och den gamla bars ut.

 Här ny fin. Igen en Pesukarhu   : )

Desutom konstater jag att ni aldrig såg bild på den fina salvan jag köpte på hantverkardagen. Bra för läppar och händer.


JAG FOR TILL STAN
Först Sinelli och Nudge. Sen Clas Olsson och därefter Stockmann. Sedan promenad ner til Rasmussen för att köpa silver plåt i olika tjocklek, silver tråd och örhängeslås. Det blev lite på 300€.

Tog ettan till min gumor. Läste Hemingways "En fest för livet" i spårvagnen. Köpte glass som jag åt hos gudmodern. Hem via Masurkka (K-kauppa).

 Och igen en frittata som åts på övre balkongen. Fylld med sista resterna från lördagen.

 Jätte viktigt att båda får lika mycket vin   : )

Lite mera pärlor till sommarfesten. Men tyvärr blev det ingen affisch   : (



I MORGON
tänker jag fara ensam till lande. Kl 15.15. Före det tänker jag kolla en båt.  Och på lande skall jag äta tonnfisk med grynost och haricot vertes och dricka vin. Fredagen blir sen kankse lite mera sträng. På kvällen kommer hela familjen Salminen och Monsieur.
Lördagen är ju sen Bodö-bornas viktiga fest.

 Hoppas allt klaffar   : )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar