fredag 12 juli 2013

Det där att glömma

att fota börjar kännas lite som demens. Det händer rätt ofta nuförtiden. Jag fota inte Sanne och Uwe. Jag satt med roliga Gun och Lisi på Pörtö Lines däck, men glömde fota. När jag kom hem fick jag en chock för palmen jag köpte då när vi var till Fölisön med Aron hade blivit helt brun. Först sen när jag tog den i bitar håka jag att fota.

 Men vad har hänt med den?  Det har skett på en vecka.

Att tujan och enrisbusken på balkongen hade torkat/dött visste jag. Men palmen i sovrummet?


LITE BESVÄRLIG MORGON
för tvättmaskinen fick något fel. Plötsligt var linkousljudet helt sjukt hårt. Jag hade märkt att knappen när man stängde locket hade något fel. Vi stängde av och satt sen på handtvätt utan linkous. Och jeps, låset till ena locket var sönder. T ringde Upo Pesukarhu. Heh, dom dyker upp på tisdan   : (


DET BLEV STÄDDAG
dusch och Musta. Eero Melasniemi var där. Jag ville veta vad cafeét som var hans mammas hette. Han kom inte heller ihåg, men sa att eftersom där fanns en butik bredvid som hette Kollman Kappa, bruka familjen kalla cafeét för Kalman Kuppi. Det var ju vitsigt, men riktiga namnet kom han inte ihåg. T tog en promenad - jag packa upp all mat. T värmde sen gårdagens korv soppa - jag fick tonfisk, grynost coh haricot vertes och ett glas vin. Vi titta på en film på Teema som var bra.


I MORGON
klockan 10 blir det utfärd till Ingå Hantverksdag och efter det Antikmässan i Fiskars. Vi far allihopa: hela familjen Salminen, monsieur, mon fils et moi. Sedan kommer dom hit på gott kesäpöytä som jag hoppelunda kommer ihåg att fota    : )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar