onsdag 3 juli 2013

Skogspromen

på söndagen.
 Vi gick via Karlsonska huset på berget.

 Här den enorma stenen.

 Aron samlar snäckor i Blixten McQueen-asken.

 Caro sku villa ha en strand med klippor.

Tillbaka hemma satt jag äntligen potisen. Det blir väl höstskörd.

Och på kvällen trad söndagspasta.



PÅ MÅNDAGEN
hämta Ansi en mugg smultron åt Aron.

 Mamma visa hur man kan trä upp dem på ett grässtrå.


OCH PÅ KVÄLLEN
var det Salminens tur att laga mat. 

Sjukt god grillad luomupossu och Caros delikata sallad med couscous, avokado, minitomater och en massa örter.

Sande äter!

Följande förmiddag for Aron och pappa ut och fiska. Det hade Aron blivit lovad på kvällen. 
Och middagen blev gäddan som Sande hade fått på söndagen.

 Först stekt i panna.

 Sedan i ugnen.

Slutligen portion.


PÅ ONSDAN
besök av Cola och Anneka samt familjen Sivelä. Dom kom för att se på köket och så skulle dom få gjutjärnsstekpanna, plättpanna och gryta. Många använder gjutjärn, men jag tycker det är lite svårt. Dessutom tror jag att Jonas aldrig har varit på Bredvarpet. 

 Strax före avfärd.

 Hela högen Salminen i Bredvarpets sovrum.

Amanda är ingen tuttmänniska. Ändå gjorde hon sitt bästa med denhär tutten, men det blev liksom på hälft.


JAG UNDRAR
om dethär var på fredagen. 

 Här ser ni i allafall köket i sin helhet.

Det var säkert fråga om Sambal Oelek-grytan. Efter det gick jag sen då på sommafestmöte.


LÖRDAG KVÄLL

Av förekommen anledning börja mofa plantera buskar mellan oss och grannen. Han får bra hjälp av Aron.

Hoppas dom snart växer upp.


DET HÄR INLÄGGET
skrev jag nu för andra gången. Jag har haft helt hemska problem, men Caro hjälpte mig så hoppas det nu går bra   :D






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar