söndag 14 juli 2013

En jätte lyckad lördag

Vi hade träff i Ingå halv tolv med Salminens. Sedan promenera vi upp till Hantverkargården där alla gamla hus finns. 

 Aron "kör" traktor.

 Aron skall bli skomakare.

 En vissen midsommarstång.

 Folkdans.

Här vandras det tillbaka till bilarna.


VI GAV OSS IVÄG
till Fiskars.
 
 Min son utanför "Butiken på lande".

 Gården utanför Fiskars Antikmässa.

 En allmän bild av antikmarknaden. Såg inte att det var Caro som kom emot mig   : )

 En hög Kalevala-smycken.

 Här får karana korv och Caro och jag pannkaka med sylt och grädde.

 Jag köpte en helt nätt gammal bordduk. Bara 7€.

Och trad "Aron i loket"-bild   : )




HEMMA I KOTTBY 
fick man först kallt rosé.

Här hjäps vi alla åt att laga god mat: sill, lax, nypotis, fetasallad, nakkir, blomkål, selleri, rädisor med dippsås och vad allt det nu var...

Aj jo, jag tycks också se små gurkor    :  )

Efterrätten blev sedan glass, jordgubbar och skumppa och sen ännu väl lite vin. Klockan var efter ett när Salminens promenera hem. Då hade Aron redan somnat. Mamma hade tagit med pyjamas och det var ju fiffigt.


VI SOV TILL TIO
Fick gott kaffe och hårdkokt ägg. Lite över ett kom Sande och Aron efter bilen. Santeri gick och Aron cykla. Han hade fått små kulor som skramla på hjulen   : )

 Roligt ljud tyckte han.



MONSIEUR ET MOI
tog sedan en promenad till koloniträdgården.

 
 Här en fin äng.



IDAG I VERKSTADEN
kan jag inte berätta vad jag gjorde. En människa läser min blogg och en man beställde ett halsband till henne. Hennes födis är inte ännu på en tid så sen först kan jag berätta vad det blev.

 Men här en rolig bild som jag fotar av mig genom fönstret   : )

Vi åt söndagspasta på takterassen.

Min man la sig på sängen med Helsingin Sanomat, min son ser på en Kevin Spacey-film och jag skall nu avsluta min blogg.

Likson printern gick sönder gick också vår tvättmaskin sönder. 
Över tio år gammal så vi köper en ny.

2 kommentarer: