torsdag 25 juli 2013

Lugnt och soligt

när vi for ut. Massor människor på däck. Jag satt och läste Knausgård. Sande var och möta oss med skottkärran. Lugnt och varmt och soligt på terassen. Jag hade tipsa om barnens en enorm plastkasse full med gamla plastleksaker Bl.a dockkärl som Aron tyckte att var roliga. Jag hade planerat Caesar-sallad. Det gick ju snabbt att göra.Som efterrätt fanns det piki lite kvar av Frida Westerbacks bröllopstårta som man fick med en hutt rom :) Jag diska Salminens gick småningom ner till sig. Mitt ben är fortfarande sjukt och jag är lite orolig. Onsdagen sku ju vara en otrolig hellepäivä. Men det var mulet och iskallt antagligen beroende på att vattnet är bara 11° Efter butiksbåten fira vi Margareta.Caro och jag heter ju båda så. Det blev inte på den riktiga dagen för då var det ju sommarfest och inte på söndan gör då måste jag ju till stan med mitt djuka ben. Så vi fira i går med skumppa och äppelpaj. Också T fick en gåva för han har namnsdag på måndan. Före butiksbåten var salminens ute och ro och Sande fick en 1,9kg:s gädda. På kvällen koka ja den och så åt vi den med pepparrotssås. Liksom förra natten vakna jag igen av mitt sjuks ben. Värkmedicinen hjälper inte.I dag klarna det upp, men samtidigt blev det en iskall sydare. Caro bjöd på smoothie av kokosmjölk, grape, gurka, banan, mintblad m.m. bakom huset. Här sku sen luras tupp, men jag tror att den enda som sov var Amanda. I kväll Sardinien ris : ) Om inte mitt ben blir bättre går jag på måndan privat...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar