lördag 6 juli 2013

Kulturdagen

var trevlig. Sara Selenius sjöng visor på ett roligt sätt och Kaj Korkea-Aho talade en timme. Berättade om sina böcker , men hade också med historier han skrivit i sin barndom. Sen sjöng Sara S ännu några visor. Min vana trogen stod jag ute med mina smycken. Många var intresseradr men jag sålde nog inget. Plötsligt kom det muller och mörka moln. Jag hann just hem innan regnet. Ändå hade strömmen gått men kom snart tillbaka. IGÅR förde vi då allt problemavfall. Svettiga glada vänner hade jobbat där med avfall som folk fräckt hade lämnat utan att själva vara där och lyfta i promen. Jag blev sedan och vänta på butiksbåten. och fick snart sällskap av roliga Sanne och Uwe. Bad dem i något skede komma och se på vårt nya kök. Hemma sedan satt vi på terassen - T med ett glas rödvin, jag med en Long drink. Skööönt! Småningom grillade hönsfile'er som jag glömde fota. I dag blir det rökt abborrfile' - alltså konserv - och stekt nypotis. Är det månne nånting jag alltid fotar?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar