måndag 8 juli 2013

Jag skriver

utan manuskript så jag hoppas jag inte behöver kommentera nånting. Jag var duktig igår. Tömde hela min sovbox. Bar alla sängkläder till byksträcket. Bar byrån ut på terassen. Dammsög hela boxen och torka med bastutvätt- tvättmedel. Dammsög och putsa också tavlor, spegel, byrå... Monsieur piska min madrass och bäddmadrass. Nu är där riktigt fräscht. Ändå sku jag villa ha bort väggisoleringen min pappa satt dit. En vacker dag... Vi åt trad pasta. Visserligen inne för sydvästen var ganska hård. Jag diska, T for och fiska abborre. Ansi ringde och fråga hur jag trivs med mitt nya kök. Kom och titta sa jag. Det var lite sent men hon kom ändå och beundra det och hämta en flaska Marskin juoma - nånting man skall smaksätta drinkar med. I DAG var det då butiksbåtsdag. Jag bad Sanne och Uwe komma och se på köket. Jag fick skjuts med dem. Jättefint väder. Först fick man ett glas skumpa och sen visa vi köket. Det är så fint och ljust och rymligt att alla gillar det. Sen ännu jordgubbar och mera skumpa på terassen. Kom jag ihåg att fota dem? Nää. Sen satte jsg igång med fisksoppan. Jag har rutin så det går ganska snabbt. ocksåden åt vi på terassen med franskt bröd, ost och vittvin. Sen en chokobit och en skvätt rom. Nu snarkar redan Monsieur så också jag skall väl lägga mig. Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar