torsdag 22 augusti 2013

Skön färd ut

med Pörtö Line. Spegellugnt. Jag satt på däck och läste Knausgård. Det kom en ganska hård regnskur just när vi kommit fram till stugan, men sen klarna det upp. Vi var sugna, åt allt möjligt konstigt, så vi värmde våra ärtsoppor.

T gick  ner till stranden. Satte sig i solen på bryggan. Småningom gick jag efter, satte mig bredvid och somna. Sov väl en timme  :)

Ändå tror jag att jag småningom drar mig tillbaka. Klockan är inte mycket, men ändå. Stan är väl full av folk som firar Konstens natt. Det gjorde vi väl också för 100 år sen, men orkar inte längre. Här ett par bilder. 

Godnatt!

2 kommentarer:

  1. vah!? ha du sovit en timme på bänken sittandes eller liggandes?? eller alltså vadå gick du upp och fortsatte sova??

    SvaraRadera
  2. Jag satt i solen bredvid din pappa. Tänkte fortsätta sen i egen box, men det gick väl till 21.30 Visserligen läste jag sen ännu :)

    SvaraRadera