fredag 9 augusti 2013

Jag är ganska duktig


som bloggar på natten. Jag räknar med att ha bloggen färdig ska vi säga 00.45  :)
Hur som helst - jag börjar från början med fina bilder.

 Det goda renköttet vi blev bjudna på på fredag kväll.

 Så här fint var det lördag morgon och fortsatte hela dan.

 Grillmaten på grillisen är alltid lika god   : )

 Här tuggas det!

 Massor människor.

 Caro är inte i fyllan   : )

 Amanda älskar sin pappa!

GFB. Vad är det här för blomma?

 Igen en skön morgon på bryggan.

 Aron simmar med långa tänder i vår muta. Han tycker inte alls om bottnet.

Men en så här rolig såpbubbelmaskin har han   : )



TISDAGEN
var det då min stora dagdummis. Jag satt kanske lite för länge på bänken i stranden och åt min frukost lite för länge på terassen men tog mig sen i kragen och satte igång. Dammsög,  tvätta köksgolv, diska, duscha, tvätta hår, förlängninsskiva till bordet, duka och kl 16 kom dom.
Skumppa på terassen som jag aldrig fota, Gazpachon som jag aldrig fota, Ceasar-salladen vid vilken jag skrek neeeeeej! Då märkte jag att jag ingenting hade fotat. Ändå hade jag tagit fram kameran, men den var bakom min rygg. 

 Stina var den enda som ännu hade kvar en gaffel Ceasar-sallad.

 Tomma tallrikar  :(

Portvin och marmelad blev fult och kaffe, sherry och äppelpaj glömde jag fota.

Ändå en stilig Lisi. Ljuset föll så fint!

 Sen for dom hem. Här Gilla och Baba.

Här Lisi med sin båt Sixten.

Vi satt ännu en stund på terassen med Stina, men också hon gick före elva. Så vi är nog inte så dumma mera   : )


ONSDAGEN
skulle jag då till stan. Jag diska en stor disk och sopa lite och städa lite och 16.10 gick båten. Anni, Kai och Kian var också med.Vi satt på däck.

Monsieur var emot mig och bortåt 18 var vi hemma och jag duscha och tvätta håret snabbt och gav mig iväg tyvärr lite över sju så när vi sku träffas 19.30 med Kalle och Inka försena jag mig. Vid ingången grävdes det i min väska. Dom tog mitt paraply och det kosta 2,50. Det var vackert väder. Man fick en lonkero. Inka var på jätte gott humör. Och det var en sjukt bra keikka. 


THE KNIFE 
i Nokia Blue Tent.



 Som sagt - man fick lonkero. Sku det här vara andra...


 Den här bilden är fotad av en jätte screen, därför lite kornig.



Och vad hände sen? Jo, det börja åska. Och det öste ner!!!  Alla blev kvar i tältet. Men tror ni inte vi snart blev utkastade. Kalle hade lyckats hålla sitt paraply i väskan så vi rymdes bra med Inka under det och sen fick jag ju mitt tillbaka. Det var det där lilla paraplyet som vi fick i Mikkeli och som inte skyddar så bra men är bra att ha i väskan så jag var nog ganska våt när jag kom hem.
Tack Kalle och Inka. 
Vi hade roligt!


IDAG TORSDAG
sov jag länge. Sen beslöt jag installera kopieringsmaskinen. Alltså också liksom scanner. Monsieur sa att det är bara att sätta stöpseln i väggen, men inte var det nu riktigt så inte. Det tog flere timmar. Sen for vi till Arabia-Center och hemkommen börja jag skissa Andersholme smycken. Det var lite jobbigt att rita och kopiera och scanna ön. Men det blev säkert riktigt bra.



 


Nu har jag då bloggat och tyvärr blev klockan 00.55   :( 
Godnatt!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar