tisdag 20 augusti 2013

Normal väckning



kl 08.
 Det var dimma.


Skall jag nånstans till typ ett eller två är det ju ok att ta det lugnt. Jag sku till frissan kl14 och for hemifrån kl 13. Inka hade födis. Jag hade gjort en Cartier-ring åt henne. Jag kom ihåg att hon har jätte smala fingrar.

Ändå var den här för liten på andra fingrar och för stor på lillfingret. Vad om jag sku göa en ny i morgon ifall det inte blir annat program   : ) 

Den här bilden är ju lite dum. Vad i all världen gör kameran där? Men det värsta! Inka bjöd på Prinsess-kaka när hon hade födis. Jag fick en stor vacker bit. Fota jag? NÄÄÄÄÄÄ!

 
                      Men så här söt blev jag.

När vi hade träff med Caro igår sa Caro att jag såg ut som nån dement gumma med mitt långa rufsiga gråa hår när jag kom över gatan och stoppa bilar   : )


KANTARELLER
från Mäntyharju fick jag då också av Caro. En ganska stor ask som Sandes mamma Helena hade rensat. Jag beslöt laga soppa den här gången. Efter diverse butiksbesök var jag hemma sen efter fem och satte igång med soppan. Den blev alltså helt fruktansvärt god!

Jag skicka en bild åt Helena och hon sa att hon känner doften ända dit   : )

Ändå bytte jag ut purjon mot en liten vanlig lök och rotsellerin mot bladselleri. Det hade
ingen betydelse. Sjukt gott! Man kan säkert laga samma soppa av trattisar.

Kolla länken   Herkullinen Kanttarellikeitto

Jag såg sen på Knausgård (som jag sett tidigare på hösten) och på Eva Biaudet som tala om Fagerholms Lola uppochner i programmet "10 böcker om brott".

Adjö!



3 kommentarer:

  1. åååh recept tack....!
    nåja nu blev du 10 år ynger med din nya frisse ;)

    SvaraRadera
  2. Jeps! Jag märkte det själv.

    Receptet får du om du dubbelklickar Herkullinen Kanttarellikeitto : )

    SvaraRadera
    Svar
    1. jaha sidu joo jag hoka inte länken :)

      Radera