onsdag 21 augusti 2013

Monsieur

for till parturi - jag gick i duschen och koka kaffe. 
Jag kontakta min gudmor, men Helenahemmet skulle få besök av Henrik Hulde´n så hon tyckte det var tillräckligt med program. Helt ok för då kunde jag sköta kontorsuppdrag. Liksom kvittun och bokföring och packa armbandsleverans mm.

Dessutom hann jag till verkstaden. Dom första Cartier-ringarna jag gjorde blev för små. Sen gjorde jag då en större, men den blev nu så enormt stor. 

 Här ringen.

Här jämförd med den ursprungliga.  Alltså den lilla till höger. Hur i all världen blev den nu  så här stor? Dessutom ser det ut att vara liksom glapp.


JAG KOM HEM
Jag laga frittata. Som förrätt gårdagens soppa. 

 Ännu bättre smak än i går!

Vi åt på  takterassen. Frittata med gammalt gråll, förutom tunn kallrökt skinka som T hämta från Alepa.


 Men vad är det här? En måne och en väderleksboll.



PÅ TEEMA
kl 22 kommer en film som heter Snön på Kilimandjaro (icke Hemingways novell). Jag sku gå se den på bio, men den liksom försvann. Bra att jag kan se den nu.

I morgon far vi till lande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar