lördag 10 augusti 2013

Idag i verkstaden

klockan typ någå fjorton. Jag jobba tre timmar och kom riktigt långt med flickornas armband. Först fila jag kanterna och sen använde jag nånting som kallas skavare. Efter det polerstål och sen gummitrissa och vitt vax.

 Här är armbanden blanka och fina.

Men för att få bort hårdheten ur silvret måst man glödga. Här är dom glödgade och hamrade med ett mönster jag hoppas flickorna gillar.


FEMTIDEN
for vi till Musta och sen hem för att laga god mat. Vi var båda i köket. Monsieur och jag. Han krydda fisken - jag skala batat. Pikku hiljaa var allt färdigt och vi gick upp på takterassen. 


Grillad lax.

Vittvinskaraffen fotad uppifrån   : )



DAVID GALES LIV
börjar kl 21. Den är säkert bra för den är regisserad av Alan Parker.


I MORGON 
far vi antagligen till lande. Kommer tillbaks onsdag, torsdag...  Butiksbåten går inte mera så man måst släpa med sig en massa mat. Eller?  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar