fredag 9 augusti 2013

Idag i verkstan

lite över elva. Jag måste få mitt gudbarn Hannas pingla färdig. Polera först länken som var lödd ovanpå och fortsatte med plaketten där det stod Edwin. 

Den blev tyvärr inte speciellt bra.


  Sedan reparera jag Irinas ring. Den lyckades jag med  :)


Janina Svaetichin hade beställt ett stelt armband av mig. Irina ville ha ett likadant. Nu blev det lite tid över att såga dem. Ändå är kanterna sååå ojämna.

 Det går säkert så att jag filar och filar och så finns det snart ingentig mera kvar.



MONSIEUR
hade fört Sandes surfbräde till Kalkbruket. Familjen Salminen ville dit för att Sande sku få surfa i sydvästen. Vi blev ändå i stan. Vi far kanske ut på söndagen. Då kommer Sande tillbaka och Caro, Aron och Amanda blir ännu några dagar på Bredvarpet. Kanske vi sen då kommer tillbaks på onsdan. Butiksbåten kör nämligen inte mera.


LITET BESÖK
hos Musta. Vi behövde inte så mycket. Hemkomna blev det frittata. Nu köpte vi faktiskt kantareller.

Innehållet blev alltså lufttorkad lantskinka, lök och kantareller. 


EN HANDELSRESANDES DÖD
börja sen kl 21 på Teema. En pjäs frånn 1985. Den var bra. Dustin Hoffman och John Malkovich i huvudrollerna. 
Där kommer nu nån konstig 70-tals pop, men snart blir det 22 Pistepirkko. Det skall jag se på.

Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar