måndag 9 januari 2017

Söndag

i dag. Jag hade bäddat sängen och satt i köket och skrev dagbok och läste Husis. 

13-tiden hämta Caro Amanda hit. Caro gick och jumppa. Monsieur och Amanda lekte med ponnyna. Amanda ville ha gröt. Koka den och satt den på balkongen och tog in den. Den blev god! Sen kom Caro efter henne och sen kom Sande och Aron efter dem båda. 

Jag tog mina stavar och gick längs med en massa gator här i Kottby. Förde stavarna till källarn. 

Jag kom hem och satt på spagettin och tog fram två tonfiskburkar och sallad och ostflarn och citronpesto. Jag läste Helsingin Sanomat. Med rödvin. Monsieur fick väl soda. 

Sen kom det på Hero en sjukt bra film. Kommer inte ihåg vad den hette. Men där var en grabb som flytta in till dem som jag har sett tidigare i många filmer. Undrar vad han hette. Men mamman hade dött för två månader sen i en bilolycka. Och nu dog mormodern. Ja ja! Grabben hämta dit säkert en hopvikt bil... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar