söndag 1 januari 2017

Fredag

i dag den 30:de. Jag kom ner och laga god gröt! Sen satt jag make up och fina kläder. Vi skrev en lång lista. For till Musta. Jag köpte griskotletter och Monsieur hämta rödvin. Det blev jugurt och vispgrädde och appelsin och chiafrön. Jag fick en Kingis som kosta 1€. 

Vi kom hem och Monsieur börja med maten som han höll på med i en timme. Jag duka bordet och sen satt jag laxen i ugnen och sallad och honungsmelon och rom. Vi gick till köket efter den goda maten: lax, potis och brysselkål. 

God mat!

Sen fick jag plommonsoppa och vispgrädde. Där var inte Charlotte Rampling men nog Tom Courtnay. Den hette Kvartetten som jag sett tidigare med Tom Courtnay och Maggie Smith. Monsieur titta sen ännu på en annan film och jag gick och sova.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar