söndag 1 januari 2017

Nyårsafton!

Jag drack kaffe och satt make up och vi for härifrån. Klockan var väl tjugu över tolv. Vi steg av i Kajsaniemi. Där var två platser kvar på första raden. Den tog två timmar. Den hette Elle med Isabelle Huppert. 

Jag gick till Stockmann och Monsieur gick till ett apotek och sen gick vi längs Espen, men det gick ingen etta. Vi kom sen tillbaka till Järnvägsstationen och tog en buss. 

Vi kom hem och jag laga god mat. Kotletterna hade varit i rödvin över natten. Först stekte jag griskotletterna och satt lök på dem och koka ärterna och potisen. Sen hällde jag rödvinet dit och dom fick puttra i 10 minuter. Sen tog jag bort kotletterna och satt jag grädde dit.  Det blev sjukt gott! 

Se så fin mat!

Det kom jätte massor människor till Finlandiahuset. Eller utanför. Säkert 6000! Men fina uppträdanden. 

Här lite bilder från fyrverkeriet!


Jag fick sen skumppa och jordgubbar. Caro kontakt.  Kalle och Saara kontakta. Jag kontakta  min bror. Han hade gäster hos sej.  Och sen Gilla.

Jag antar att Monsieur hade gått och sova och sen gick jag och sova. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar