söndag 15 januari 2017

Det blev

lördag i dag. Vi skulle föra tillbaka rucolan för den smaka skit. Vi gick en lång promenad förbi hundparken och sen till Musta. Jag hade mina stavar. Vänta på Monsieur i Musta. Vi gick sen via Ärrän för jag sku ha ett busskort. Vi promenera hem och jag förde mina stavar till källarn. 

Monsiuer lekte Välimäki. Han laga god torsk som han krydda med salt och peppar. Satt dem i vetemjöl och sen i ägg. Sen rulla han dem i skoprpsmulor. Monsieur stekte dem i olivolja och smör. Skar dem i två bitar. Sen fick man kokt potatis och kantarellsås med grädde och sallad. Det blev hurja gott! Vi lyssna på Bryan Ferry. Jag fick vin. Monsieur fick öl.

Sen gick jag och blogga och fortsatte att lyssna på Bryan Ferry. Monsieur och jag kom ner.  Vi fick glass och såg på en Leslie Caron som kom på Teema. Sen gick vi och sova.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar