onsdag 4 januari 2017

Idag igen

steg jag upp klockan sju. Bädda sängen. Aron och Amanda skulle komma hit klockan halv elva.  Monsieur förde sin bil till service och besiktining.

Sande hämta hit barnen. Dom fick goda ägg och vindruvor. Men dom ville inte ha ägg-gulan. Aron titta sen på datorn och Amanda titta på paden. Sen for Monsieur efter sin bil och vi gick med barnena till Kimmis. Men först gjorde vi en fin ängel här utanför. Också barnen.

På Kimmis gjorde vi allt möjligt. Amandas handskar hölls int på. Där såg vi en pojke vad han nu hette. Grabben tala svenska med sin mamma och franska med sin pappa.

Vi kom hem och jag koka gröt åt barnen. Det blev god gröt! Sen såg vi när Caro kom på gatan. Hon kom hit och packa sina saker och Sande kom efter dem. Jag vinka från fönstret.

Monsieur fick tunasmörgåsar med avocado i köket. Jag fick ärtsoppa. Läste Hus & Hem. Gick upp och blogga och kom ner för jag sku se på saker från Viborg, men det var nu inte så bra...

Kom upp och läste Haruki.

  


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar