torsdag 21 juli 2016

God jugurt

i dag. Skrev dagbok och läste Husis. Nu var Monsieur i kontakt med grabbarna som skulle byta ut landgången. Dom ringde två gånger och bytte sen ut den. 

Caro och Sande hade trevliga typer på besök. Det var två föräldrar och barnen hette Max, Mio och Mimosa. Dom gick sen genom skogen till butiksbåten.

Jag var i verkstaden och fick Kalles apsmycke färdigt. Var där väl ett par timmar. Det blev fint! Också oxiderat.


Ganska fint!

Också fin baksida   : )


Jag tog mina stavar och promenera till apoteket. Kom hem via K-market och fick tupp-papper och hushållspapper och en glass. 

Här hemma börja jag med maten. Vi åt på balkongen. Monsieur var väl i tvättstugan. Det blev potis med kantarellsås och grädde och lök. Rökt forell och sallad och salladssås. Monsieur fick öl. Jag fick vin.

Sen blogga jag om min brors 70-års dag. Jag gick sen till sängs och då sov väl Monsieur redan. Jag läste en bok.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar