måndag 18 juli 2016

Klockan 06

steg vi upp. Jag gick i duschen. Vi packa våra saker och sen for vi. Kaptenerna hade krapula. Stina berätta. Jag satt ensam ute med min filt och två tröjor och mina vantar. Vi gick över Malmstenarna och jag laga gott kaffe och gott bröd och ägg och jugurt och elvatiden kom Kalle upp. Han var glad.

Jag duka sen bort och diska och packa upp och sen gick jag ner och satt solsalva på Kalles rygg och sen tog jag mina stavar och min ryggsäck och gick till Butiksbåten. Köpte persilja och en glass. Tala med Eeva. Hon åt också glass. Promenera hem med mina stavar.

Här bytte jag om till nånting annat och tog sen fram symaskinen från lidret. Kalle tog bilder av den och skicka dom till Hannes. Han ville ha den! Vi satt den tillbaka med Kalle. Kansker han får den i augusti.

Jag börja med maten. Monsieur grilla korv. Här blev feta och gräddfil och rädisor och blomkål och bladselleri och sallad och potis och gott rose´. 

  Glad Monsieur och glad Kalle!

Vi åt länge och sen diska jag och sen tog jag bort min make up och sen kom Kalle efter ett glas rose´ till och Monsieur hade gått och sova och sen gick jag och sova.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar