måndag 18 juli 2016

På fredagen

steg vi upp klockan åtta. Laga god mat. Kalle dök upp klockan 11. Jag åt med honom och sen gick jag i duschen och tvätta håret. 

Monsieur hade fört två skottkärror med massor saker. Solstolar och vilstolar och en pump som Karlssson ville ha. Jag förde sen en plastsak och nånting till och hade med mig mina stavar. Där var Katchadourians och Ansi m.fl. Klockan 15 kom båten och jag köpte äppelpaj som Monsieur hade ringt om och en Torrboll att ha i källarn som jag skall betala senare. 

Jag promenera hem med mina stavar och nu fick man god  äppelpaj och kaffe som Monsieur hade kokat.


  Titta så dom är roliga!

Vad månne hände sen. Monsieur satt väl på grillen. Jag laga sallad och koka ris och gjorde gräddfil. Monsieur grilla kalkonbröst. Man fick säkert gott vin. Monsieur säkert öl. Jag diska och sen fick Kalle och jag ännu lite vin på terassen. Jag gick och visa björken åt honom som skall fällas. Sen gick vi och sova.

1 kommentar: