torsdag 21 juli 2016

Klockan

någå nio kom dom hit. Vi åt länge. Jag diska. Här blev lista till Butiksbåten. Jag med mina stavar. Caro, Sande, Aron och Amanda gick före. Sande hade en skottkärra. Jag köpte massor. Ett knäckebröd åt Monsieur som kosta 5€. Luomu. Sen fick vi glass. Kom tillbaka med stavarna.

Pikku hiljaa börja Monsieur med hönan. Grilla. Jag koka ris och laga gräddfil och sallad. Barnen fick också. Monsieur fick öl. Vi andra fick vin. Vi satt där en stund och tala med Caro och Sande. Sen såg Aron att det sku komma en Ghostbusters-film, men den hade redan börjat. Aron tyckte att den var rolig!

Och i dag packa jag mina pärlor i askar i en korg och satt dit också pengar och det hade kommit lite fläckar på locket där det stod "Knyt ditt eget pärlband 2€ och 1€" så jag rita dit lite nytt.

Diska väl sen och sa godnatt! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar