söndag 31 augusti 2014

En trevlig kväll

Längs med dagen städa och duka jag och sen blev det sallad och salladssås och jag tog fram kärl och strax efter fyra kom Kalle och strax efter fem kom Salminens.

Vi sjöng för Caro och uppvaktade henne och skålade med Björk. Men min vana trogen tog jag ingen bild...

Småningom satt jag laxen i ugnen och pastan på spisen. Ändå inget foto av det fina stående bordet i köket. Ja ja.

 Monsieur ville att jag sku fota glasen.

 Panda har såttat på sin blus.

 Min mat.

 Också Aron hade vätt ner sin blus. Han hade fått Cars-bilar att sätta vatten i.

 Kaffe, portvin och en konstig kaka med vaniljsås.

Här väntar barnen på att komma iväg.

När Aron var typ någå två hade han den kepsen Amanda har nu. Aron har mammas keps.

Jag undrar när dom for. Niotiden? Monsieur diska, jag plocka undan och så kom tians nyheter.

I morgon i verkstaden. Knappast genast på morgonen, men säkert tolvtiden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar