tisdag 26 augusti 2014

Söndag kväll

kom vi ut. Salminens kom med samma båt vi for ut med. Alltså kl 18. Trad stekt lax på terassen i underbart väder.

Månne det regna på måndagen? Antagligen. Till och från. Jag diska och strök och tog en lur och koka sen abborrsoppa. Här fanns 9 abborrar. En ganska stor. Först kokar man ägg och potis och fisk med lök och kryddpeppar. Sen benar man fisken. Buljongen silas och sen sätts allt i en stor kastrull med mera lök och kryddpeppar och dill. Sen avreder man med smör och mjöl.

I dag hade vi besök av min bror Curt och Anneka. Dom kom för att avhämta en massa gamla saker. Dessutom blev det skumppahetki och jag blev uppvaktad med Eklunds Släktkrönika som min bror skrivit. En fint tryckt bok. Ändå glömde jag att fota deras båt. Åsch!
Dom for hem och vi tog en lur och sen åt vi fisksoppa för andra gången. Jag blev snål på Caros och Sandes vänners kakao så nu har jag just druckit en kopp med het mjölk.

Nu skall jag bifoga bilder.

Adjö!

Nu har här hänt nånting så att lampan fattas. Ändå överst fisksoppan. Sen "minorna" som var hurja tunga, sen långrevslådan och telefonen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar