tisdag 19 augusti 2014

En råddig dag

Jag skulle anmäla mig till Arbis. En timme försökte jag, men till slut  ringde jag dit och så tog hon emot mina uppgifter och snart fick jag besked att jag var antagen till Skärgårdsskepparkursen. I morgon antagligen likadant problem.

Jag skrev ett roligt kort åt Inka som har födis i morgon. Ändå regna det störtskurar hela dan så jag kontakta Nista att om där regnar och han sa att nå nej här är riktigt torrt.

Ändå beslöt Monsiuer att fara till lande. En orsak var att han skulle ta proppen ur Jungfru Margaretas botten för bottnet är dubbelt och då rinner vattnet ut tillbaka! Han packa sina saker och fick en puss och stack iväg. Jag posta Inkas kort och gick till Alepa. Texta sen med Caro långa haranger och tog sen en lur. Monsieur väckte mig efter 20 min och var hur glad som helst.

Ärtsoppa och KP och satt sen och surfa framför tv:n. Jag sku se på löss på tvåan kl 21 som folk hämtar med sig utomlands ifrån. Huj!
    


GFH

 Egentligen en fin bild!



I MORGON
anmäla yogan och sen hoppelunda en stavpromenad.


3 kommentarer:

  1. Vilket roligt sammanträffande direkt när jag efter en lång paus läste ditt inlägg! Jag har nämligen bestämt mig för att också anmäla mig till skepparkursen nu när jag också bestämt mig för att flytta tillbaka till Hfors. Fast jag tar sen nästa omgång, om det finns plats... Karin

    SvaraRadera
  2. Aj så roligt! Hoppelunda ses vi då Arbis : )

    Babben

    SvaraRadera