onsdag 20 augusti 2014

Lite såsigt

men ändå gick det bra. Efter min långa frukost börja jag med att försöka anmäla mig till Arbis Yoga. Nå, det gick som jag tänkte. Precis som i går. Det lustiga är att man kommer direkt in till Arbis kansli."Hej" sa hon och så var jag anmäld.

Sen då lite mejl och lite textare och tvåtiden meddela jag Caro att jag tar en stavpromenad till henne. Nå det kom ju ett förfärligt åskväder. Jag satt på en stol i tamburen och vänta att det skulle gå över. Småningom var det över och jag tog en stavpromenad till Caro. Jag var väl där någå en halv timme och lekte med Amanda och Caro gav ett glas saft åt mej och sen avlägsna jag mig.

Inte hem utan via Lippakiskan. Dom har haft så enormt god glass, men nu sa mannen att tyvärr kommer det först i morgon. Han hade räknat med att det skulle regna i dag hela dagen. Jag hade tänkt ta en selfie av mig med glass, men nu blev det ju inte. Ändå var jag så glass-sugen att jag gick via Alepa och köpte Tofuline choklad. Det har jag brukat köpa i bland. Och när jag kom hem var det ju bara att sätta sig ner och ta en portion. Jag somna framför tv:n, men småningom vakna jag och då blev de frittata.

Nu skall jag också läsa artikeln om Knausgård   : )


KLOCKAN 21
kommer The Rum Diary på fyran. Hunter S. Thompson har skrivit boken som jag läst och jag har sett filmen en gång tidigare. Ändå tänker jag se den igen.

Jag hade föreslagit åt min vän Johanna att vi skulle träffas i morgon, men det passade inte henne. Hon sa att en flicka har bröllop på lördagen och före det skall hon och hennes pojkvän fixa deras stuga.  Hon bli här till den 21.9 så nog skall det väl ordna sig   : )

Hmm. Morgondagen lite öppen. Å andar sidan är det ju Konstens natt. Sku man månne orka? Nää...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar