måndag 18 augusti 2014

Jag inledde dagen

med besök hos min gumor. Tvåtiden. Helt humor att sitta där. Det var väl nog jag som tala och berätta, men också hon hade åsikter.

Nångång efter tre tog jag 69:an till stan. Via Aktia till Yves. Jag sku ha diverse saker till lande, men det bev ju en enorm hög med när man fick två saker i stället för en.

Till Stockmanns åttonde för att äta glass. Där läste jag också slut boken Sommaren utan män av Siri Hustvedt.

På delikatessen kom en tant och sa åt mig att "sulla on makeet hiukset"! Igentligen hade hon nästan likadant. Eller hennes var liksom mörkt. Men varför månne hon sa det?

Heidi Hautala-näsborre.


Sen till te´-butiken i tunneln som nu har flyttat från sitt skrymsle. Den finns nu mitt emot Alepa. Den är större och har dessutom te´-servering.

Jag har visat dem förr. Neljä marjaa och Rauhan salaisuus.


Hemma matlagning och sen fota jag te´och min nya bok.

Karin Sivelä hitta i sin bokhylla Svinalängorna som hade fått kaffefläckar. Så nu fick jag den här som ursäkt   : )


I morgon skall jag anmäla mig till Skärgårdsskepparkurs på Arbis. Det är jätteråddigt nuförtiden när man skall anmäla sig till ilmonet.fi och inte mera till Arbis. Få se hur jag klarar det. Men om man försöker ringa kommer man helt säkert inte fram   : (     

Ja ja.

2 kommentarer: