lördag 30 augusti 2014

Kvällen i går

var helt sjukt rolig. Vi börja med att träffa Kalle på Cafe´ Talo. Där åt vi jätte god mat som jag aldrig fota. Cafe´ Talo finns på Tavastvägen 2.

Sen gick vi vidare och här är vi strax utanför teatern.

Kalle och jag med teatern i bakgrunden.

Det var alltså frågan om Race Horse Company: Super Sunday. Det var Sanna som hittade på att Kalle sku ge biljetter till oss till vår födelsedag. Hon känner dem. Det är alltså finska grabbar. Ändå är hon nu i Berlin så hon kom inte med. Så helt sjukt duktiga typer. Ändå fick man inte fota. Och titta vad jag hitta i foaje´n.

Svaetichins alla sååååå söta flickor.


Här en länk till Race Horse Company - Home. Som tyvärr inte lyckades. Ändå kan ni själva kolla på länken.

SÄVEL
tyckte Kalle att vi sen skulle gå till. Ha ha! Hans vän Fredo var där. Han bor utomlands, men är nu i Finland. Kalle hade bett honom dit. Snart far han väl tillbaka. Vi satt alla i samma bord. Monsieur med en Leffe, Kalle med en GT och Fredo och jag med vitt vin. Någå sen elvatiden for vi hem och Kalle och Fredo skulle fortsätta nånstans. Hemma fick jag en grogg och Monsieur glass.

I DAG
gick Monsieur ut med Caro, Aron och Amanda. Han tyckte att Aron var så hurja glad och hade så fin keps.
Jag städa och damma och dammsög och när Monsieur kom hem for vi till Mustapekka. Sen blev det bara att steka lax och att äta den med nypotis, honungsmelon, sallad och rom med smetana. Vittvin till.

TRUE DETECTIVE
skall vi nu se. Det finns två avsnitt kvar.

Och i morgon Carolinas födelsedag hos oss. Salminens och Kalle kommer femtiden och då skall vi inleda med drycken Björk som jag fick av Syrjänen.

Adjö!

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar