lördag 23 augusti 2014

Kulturdag

i dag. Tänkte dammsuga men det blev inte så vi for iväg till Konsthallen. Hilma af Klint hade utställning där. Hon hade skänkt sina tavlor till något ställe och sa att dom int får visas på 20 år efter hennes död. Hon dog väl på 40-talet. Ändå hände nånting så dom blev där fast hur länge och nu får man se dem.

 Jag och mina fina gula byxor.





Hilma af Klint tavlor. Visst är dom ju helt ok, men jag är lite fundersam. Det är frågan om nån sorts hallucinationer.


SEN
träffa vi Monsieurs en jobbkaveri som är ung och har öppnat en krog, men jobbar fortfarande på reklambranschen.


SEN
gick vi till Sanomatalo och kolla en utställning på nedre våningen. Ganska jobbiga fotografier. Ändå glömde jag att ta nån bild.


SEN
gick jag till Stockmann och Monsieur till apoteket. Jag åt glass i åttonde våningen och Monsieur kom dit ganska snart.


SEN
gick vi till delikatessen och där träffa Monsieur en man som var hans chef på Konsepti. Han var ganska tjock på den tiden, men nu hade nånting hänt så han var helt jätte mager. Före det köa Monsier efter lax säkert 20 min.


SEN
for vi hem och stekte lax och åt lax och sen börja en film på Teema, Mies joka ei osannut sanoa ei. Nå, jag trodde att det var den svartvita Taksikuski, men det var det ju inte så jag beslöt blogga. Monsieur ser på Mies joka ei...


SEN
kanske man ser ett True Detective avsnitt. I går lade sig Monseur så jag kolla Breaking Bad.


I morgon far vi antagligen till lande.

2 kommentarer:

  1. Du är jätte söt, dessutom matchar du alla tavlor med din outfit :)

    SvaraRadera
  2. Hi hi! Det var ju snällt sagt.
    Ja janske det : )

    SvaraRadera