onsdag 25 juli 2012

MORGON SHIFT
i dag. Kaffe och bröd med till verkstan. Börja med att sätta Söderskärs-smyckena i polertrumlarn. Efter 1,5 tim var dom jätte fina. Under tiden filsa jag finsilverfläckar från pörtösmyckena och lödde dit länkar. Stora. 

LÄNKAR
hade jag beslutat göra i dag - av olika storlek och olika material. Det gick utmärkt lätt att göra länkarna, men att såga dem. Hmmm. Jag hade inte gjort det tidigare. Många jobbiga skeden innan allt var på plats.
Dom första länkarna blev bra, men sen gick det lite dåligt. 

Tjockare länkar fick bara en skåra, inte sågade helt igenom. Jag måst undersöka vad det beror på.


SÖTA IRINA
kom med sina snäckor. Det blir säker helt fina armband.

 Jag kolla ren att det går bra både att såga, fila och borra. 


ONSDAGEN ÄR VÅR FRITTATA DAG
för då finns det alltid rester. Som i dag. 

Vi har fått dille på Mad Men. DVD-förpackningen med tre skivor har vi snart sett. Säsong fyra. Bara femman återstår.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar