fredag 27 juli 2012

DET HAR VARIT EN BRA DAG
Jag kände mig riktigt uppsluppen imellanåt. Hade inte speciellt bråttom, så klockan var bortåt två när jag var i verkstaden för att packa in Rankis hängborr - han från SAR-trading. Man kommer till Rödbegsgatan ganska bra med först buss och sen 3B. Ranki tacka för borren och jag ville ha nummerpunslar utan kant och diamantborrar som är som rör. Nummerpunslar fanns men inte 2mm och Rankis diamantborrar är inte rör. Jag lova återkomma till nummerpunslarna.

HARRI SYRJÄNEN
var nästa. Ringen hade blivit och spöka. Dessutom hade jag en uppgift åt honom. Hur som helst sluta besöket med att jag gick hem med ringen på fingret  : )    : )

Massivt silver, en balk av guld och granater.

Jag tror jag kände mig nästan lycklig  : )


RÖTT TÉ
från Stockmann och där såg jag hallon från Mäntyharju. Dom måste jag ju köpa  : )

MONSIEUR
hade kommir hem så vi skrev uppköpslista och for till Musta. Vinet vi sku ha och dessutom laxen fanns inte så T for till Arabia, medan jag handla färdigt.  Och vad åt vi?  Hi hi, Sallad Nicoise  : )  Nämnde jag månne kokt kall potis i receptet senast?

Wow, så massor smiles. Tydligen en bra dag   : )

2 kommentarer: