onsdag 11 juli 2012


IDAG I VERKSTADEN
upprepning av gårdagen. Alltså morgonskifte. Nu börja jag med nitarna. Syrjänen tycker att mina nitar är fula att man skall göra dem snyggt i dragjärnet.

 Först glödgar man tråden så ändan drar ihop sig till en boll.

Sen hamrar man niten i dragjärnet.

Å andra sidan är hans broscher annars också snyggare. Dom är int liksom sådär sönderhamrade som mina   http://www.harrisyrjanen.fi/  I galleriet finns planeter med prydliga nitar runt.

Ändå tycker jag att Butiksbåts-smycket blev fint. I morgon far jag till en underleverantör efter ett lite större lås. Det är liksom ett smycke att hänga på väskan.

 Medan själva smycket var i syrebad gjorde jag en kort ked.

Och medan smycket var i polertrumlarn gjorde jag två Pörtö Classic. Dom har tagit slut. Ni ser att där är finsilverfläckar. Jag måst åtgärda dem i morgon med fils. Smyckena är nu så massor polerade att uddar  och vikar börjar försvinna.

FRUKOST HEMMA
i morgon. Sen efter lås och ett par kedar och sen till verkstan. Hoppas det blir en rolig dag. 

Dom lova regn till fredagmorgon så vi far väl ut fredagkväll. På lördagen Kulturdag och fest hos min bror. Jag går kanske till skolan och prånglar ut mina smycken till kulturbesökare. Bara det int regnar...


SLUTLIGEN
en blombild åt Gilla.  

En tid hade jag örter i stenpartiet. Nu finns då några stackare vid potislandet. Men denna timjan är i stenpartiet år efter år en stor fin matta. Mår bra och blommar   : )  Närmast då som prydnad.

4 kommentarer:

  1. Underbart fin timjan. Jag är mäkta avis.
    Och - Butiksbåtssmycket är super(bt).

    Unillag

    SvaraRadera
  2. Jag vet. I kväll ännu en Salvia : )

    Jo, flickorna i Mikkeli var fiffiga vad texten beträffar.

    SvaraRadera
  3. jätte fint butiksbåts smycke!! På riktigt helt super fint! kanske du sku laga till nästa år några så att dom kan sälja där på båten!!!

    caro

    SvaraRadera
  4. Nå jo, och nu har det dessutom lås : )

    SvaraRadera