måndag 30 juli 2012

ETT PAR FÅGLAR
kom jag plötsligt ihåg på natten. Snygga av sten - eller liksom någå murbruk. Jag köpte dem på Stockmanns rea på vintern. Typ någå 4€ per styck. Sen glömde jag bort dem. Helt snällt har dom väntat halva sommaren i ett skåp.

 Men glada att få komma ut.

Inte så hemst stora.

Jag övervägde att ta dem till lande, men dom gör sig nog bättre på en balkong.


EFTER ARON
till dagisen 14.30. Där var nog inte hemst många barn. Han blev innoissa när vi kom. Visa dinosaurier och sprang  roligt mellan tamburen och lekrummet. Vi kom iväg med vagnen, men halvvägs över fotisplan ville han gå själv.

Och natutvis kasta småsten i vattenpöl.

VI GICK TILL KIMMIS.
Inte där heller speciellt mycket barn. Ändå var leksakerna ännu ute.

 Duktig Aron drar en stor kärra

...cyklar

...och matar häst.

Och se så himla fin dockvagn dom har på Kimmis.

Vi lekte ännu lite i en sandlåda, men gick sen hem. Föst där märkte jag hur svettig Aron var av verrare och tjocka tossor och lippis. Han härjar ju hela tiden - springer konkret.
Vi titta på biet Maja och åt glass. Snart kom hans nätta mamma och så cykla dom hem.

LANDEMATLISTAN
blev kort. Det kommer ju butiksbåt onsdag och fredag och på lördagen är det grillfest på skolan. Dit kommer antagligen Caro och Aron också. Men om det öser ner som på midsommarn går vi nog inte. Men då måst man ju ha en plan B vad maten beträffar. Ja ja.

Vi far alltså till Bodö i morgon kl 9.15
Jag skall försöka uppdatera med orange text, men det kan bli strul. Vårt nät skulle övergå från Elisa till Sonera ganska snart efter 22.7. men ingenting har hänt och Elisa tas ur bruk sista juli. Kanske det går med telefonen. Undrar just. Sen skall jag fråga Caro hur hon får foton från telefonen dierekt på bloggen. Ändå är min telefons kamera bara 3 pix, men kanske det blir bra bilder ändå.

Nu packa väskan och adjö!

1 kommentar:

  1. Så fint han leker på kimmis, rikit som stora pojken :)

    caro

    SvaraRadera