torsdag 12 juli 2012

KELLOMIEHET
heter underleverantören på Drumsö. Jag har ju varit där tidigare också. Nu behövde jag lås till Butiksbåtssmycket + några silverkedar. När jag kom ut därifrån hade det börjat regna. Men ingen fara - jag hade Stinas fina paraply i väskan.

MIN INFORMATÖR
Tättä sa att kolla björkstubbarna i hörnet av Alexen och Unionsgatan. Eftersom jag inte har hör av Pölkkynainen - alltså inte hon från Twin Peaks utan hon från Woodismi - beslöt jag kolla vad det var. Det var konkret rekvisita, men fina stubbar.

Till butikens inredning hörde större versioner. Det är alltså väskor dom säljer. Jag fråga flickan bakom disken vad dom gör med stubbarna sen. Hon sa att dom kommer ännu att ha en happening 4-18. 8. på Senatstorget. Att jag skulle kolla med pomon vad som händer sen. Ändå är ju nog alm hårdare än björk att såtillvida hellre Brunnsparksträd.

Stack mig sen upp på det Italienska caféet och åt glass.


Skogsbärsjugurt.


HEM
bara av och an, sen direkt till verkstan. På andra sidan dörren finns nu en så här fin "äng".

Det är en tant som strängt ser till att ingen gör nånting åt hennes prästkragar. Det är ju bra!

PÖRTÖ CLASSIC
fortsatte jag med. Filsa och jag sku säga att finsilvret försvann. Medan öarna sedan var i polertrumlarn fäste jag låset i Butiksbåtssmycket.

Jag tycker det passar perfekt med tanke på att det skall hänga på en väska.


EN GOD VÄN
har bett mig göra två armband av en stor snäcka med band av läder och silver. Jag måste träffa henne för att diskutera. Nu prova jag om det går att borra i en snäcka med vanlig borr eller diamantborr. Båda gick. Och om det går att såga. Jag har en stor väska full med snäckor och stenar som min mamma har plockat i Spanien. Jag öva mig på en sån snäcka. Jag tror att det lyckas.


Och här är nu då Pörtö-hängena. Dom blev ju helt fina  : )


SALLAD NICOISE
har jag inte ätit på hundra år. T sa igår i misstag Nizza-sallad när han sku säga nånting annat. Jag blev snål. Jag googla och hitta ett recept som är helt perfekt. I morgon kväll skall vi hoppelunda äta Sallad Nicoise på Bredvarpets terass. Då skall jag fota.

MEN
jag blir hela veckan på lande. Jag måst städa - läs tvätta golv - för alla mina barn skall bo där sen följande vecka. Jag kan ju skriva blogg med min telefon, men bilder blir det inte. Dom kommer jag med sen om en vecka. 


OCH NU DÅ SALVIAN
Det var perenner jag köpte då i början av sommaren. Jag undra att är salvian en ört som inte blommar. Natutvis blommar den. Och riktigt fint!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar