tisdag 10 juli 2012

IDAG I VERKSTADEN
hade jag morgonskifte. Kaffe och bröd och banan med mig. Jag hade ju inte varit där sen jag installerat radion, så jag måste läsa bruksanvisningen för att hitta rätt FM.

Började sen på Dockans smycke. I ett skede ringde jag damen från Woodismi. Hon sa att hon bor i Forsby och  inom en timme kör här förbi. Det var ju bra. Hon var lika trevlig som jag kom ihåg. Vi kolla lite pölkkyr på deras hemsida och mina pölkkybehov och hon lova ta kontakt. Int blir det så hemst dyrt int. Och hon sa att hon har guldskrot som hon ville smälta och bad att jag sku göra/designa en ring. Humor!

Sen fortsatte jag med Butiksbåten. Ramen runt blev först för stor och sen för liten. Jag konstatera att jag behöver ett sparrhorn (månne det heter så?) På ett sparrhorn hade jag med ett par slag fått silvertråden i rätt storlek. Nu fila jag smycke och ram tur vis. Det tog onödigt lång tid.

Sen sågade jag ut butiksbåtsdelarna ur olika metaller: mässing, nysilver och titan. Också det var jobbigt. Bitarna var så pikusmå att dom föll på golvet hela tiden. Där sku man krypa omkring och söka dem.

Här är allt helt löst. I morgon nitar jag och löder och hamrar jag och hoppas smycket blir fint.


MONSIEUR
ringde från stan och tyckte att vaddå tisdag. Han hämtar kycklingfilé från Stockmann och rosévin.  Jag gick hem.

 Såhär ser blomman ut nu som var en liten krans i början av sommaren.


IMMU
träffa jag en dag i Musta.  Hon rekommendera Sangre de Toro rosé. Bra poäng i HeSa. Tättä hämta det. 

Små flaskor. Men apua! Det är 13,5 %  Nu börjar jag nog just sluddra. Men det var sjukt gott till kycklingen  : )


EN BLOMBILD PER DAG

Liljan som slagit ut under natten det skulle åska och som på något sätt redan ser vissen ut. 


Och så till gårdagens frågor. 
  
Nr 1.  OLIVER STONE
Nr 2.  Jeps, jag hade yogat. 

Jag fortsätter med butiksbåtssmycket i morgon. 
Antagligen morgonskifte igen  : ) 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar