måndag 9 maj 2011

LJUUUUUVLIGT ATT BLOGGA!
På lördagkväll när jag skulle skriva mitt inlägg kom jag inte ut på nätet. Det har hänt två gånger tidigare, men då har dom lyckats korrigera felet "på avstånd". Icke så nu. Vi var i kontakt med Elisa genast på kvällen och på söndagen och i dag på dagen kom dom hem till oss och kolla och sa att vårt hundra år gamla modem har braka. Det är ju inte klokt hur beroende man är av nätet, så vips hade Tättä skaffat ett nytt modem och nu sitter jag här och myser.

PÅ LÖRDAGEN I VERKSTADEN
gjorde jag halssmyckets nedre del på nytt. Jag tyckte att rökkvartserna såg lite tantiga ut för en tonårsflicka. Jag har ju gjort smycken med fastlött silver/mässing skrot. Det var väl igen på natten jag fick idén. Jag hänger skrot på halssmycket i ställe för tantstenar! Oj vad jag var inspirerad. Och just i locket där jag satt överblivna delar fanns det jag behövde.
Sista mejlet jag skicka innan modemet braka var den här bilden till min kund. I dag läste jag hennes svar att smycket var huippu.

MORSDAG
är en lite komplicerad grej. Min mamma sa att när man själv har blivit mor skall man fira hemma med sina barn och inte håsa omkring. Och sen det här när barnen uppvaktar mormor och farmor - lite konstigt. För att int tala om att mannen skall uppvakta. Han har ju i allmänhet en egen mamma. Det är ju int en frudag. Och hur viktigt är det att föra blommor till mammans grav? Nå, nog är det väl liksom nätt. I år sa jag till mina barn att det räcker med en textare. Inka var i Kouvola hos sin mamma, så Calle sa att får han tråkigt cyklar han till Kottby. Han fick inte tråkigt, men han fick en magbobba så han kom inte.  Caro, Sande och Aron hade ändå vägarna förbi och stack sig upp. Det var ju bra att jag hade äppelpirogerna  : )

Morsdagspromenad i Kottbys koloniträdgård innnan barnen kom.

Om det i år var det man menar med långfredagsväder, var det också perfekt morsdagsväder.

LÅNGSAMMA HUSIS
Jag har trott att man skickar SMS till Husis debattsida för att få in en snabb kommentar. Jag skickade en kommentar på fredagen och den har inte ens ännu publicerats. En kommentar som ingen mera kommer att förstå vad jag hänvisar till. Ja, ja...

LITE KAOS
blev det idag. Aron skulle komma till oss på eftermiddagen så jag belöt dammsuga. Dessutom skulle vi ju vakta på Elisas gubbe. Och i morgon är det sista dagen att kommentera sin deklaration (personliga) så jag låtsades nu gå igenom den. T for sen iväg efter nytt modem och jag gick till Kimmis för att leka med Aron. Det var roligt igen. Han satt i sandlådan med två små flickor och så tog han ena flickans spade och jag sa att det är flickans spade - inte Arons. Sen tog han den andra flickans ämbare och jag sa att det är flickans ämbar - inte Arons. Då sucka han och gick till sin vagn och peka på kassen under sitsen att där är han sandleksaker kom och ge dem!

Tättä sku på husbolagsmöte, men stack sig till Kimmis och berätta att nu är allt frid och fröjd med nätet. Jag blev glad och så gick vi hem från Kimmis. Nu beslöt jag att härefter dammsuger jag när Aron har varit hos oss - inte före. Sand, småsten och brödsmulor är ju sånt som en bebi-Aron inte strödde omkring sig...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar