fredag 13 maj 2011

SÅSANDE BLOGGER
lyckades tappa bort en hel dag. Typ så här såg väl onsdagen ut. Minns inte säkert. Jag filosoferade också om hur svårt jag har att fatta beslut och så avslutades dagen med takterass premiär.


IDAG I VERKSTADEN
konstaterade jag att jag inte på länge har gjort en arbetsbeskrivning. Dagens jobb passar bra till det. Jag gjorde alltså en silverplakett med namn av titan.

Utgångsläge 2x5 cm silverplatta och titan att såga namnet ur. Bådas tjocklek 1mm.

För att såga ut öppningar i bokstäverna måst man först borra ett hål.

Sen gäller det att hitta dom ultimata platserna för nitar - både med tanke på hållabrheten och det visuella. Slutligen får titanet sin vackar färg genom att glödgas. Färdigt!

3 kommentarer:

  1. fusk vad ni hade skönt på balkongen!

    SvaraRadera
  2. Joo!
    Var gick du sen på tuppen? :D hahaha...du är ju värre än jag! ;)

    SvaraRadera
  3. Caro: Ni har ju också jättefin balkong nuförtiden!

    Anni: Hemma. Tättä sa att det är "tryggare" : )

    SvaraRadera