fredag 13 maj 2011

JÄTTE JOBBIGT
Blogger har strulat ett dygn. Caro ringde att hennes blogg funkar nu. Jag kolla och min gör det egentligen inte, men jag kom in en konstig väg så hoppelunda går det ändå att uppdatera.

Jag hade skrivit ett rätt omfattande inlägg igår. När jag sku publicera det meddela Blogger att: "Inte tillgängligt för tillfället. Vi ber om ursäkt föravbrottet". Så fortsatte det hela dagen. Gårdagens inlägg löd typ såhär, men slött att skiva på nytt.

RESFEBER?
Nää. Ändå var det bra att PaWe smycket är färdigt så jag kan göra andra saker som t.ex. att avkalka stryklodet, byta gul och svart färg i printern, kolla småburkar att sätta "lotioner" i, ringa VISA och fråga vaför jag betalar dem 50 € per år, kolla vilken tid flyget avgår på lördan...

FRISSA 
skulle jag ursprungligen ha på måndagen, men Inka hade fått en magbobba så hon måste inhibera. Istället blev det torsdag kl 18. Hennes syster skulle komma på besök 20-tiden så det var ju snällt av Inka att ändå ta emot mig. Som tack hämta jag äppelpiroger från Stockmann. Jag passa samtidigt på att köpa en gammalmodig hängande namnlapp till min nya resväska. Hur jag än söker hittar jag inget ställe för namn och adress på den. Redan tidigare hade jag funderat att är det nu humor att ta en gammal trikosärk med til Lissabon? Nää.

Så den här fastna med från Stockmann.

FRED PERRY
är en ny butik i hörnet av Glogatan och Alexandersgatan, också Caros nya jobb. Dom hade press- och VIP-tillfälle torsdagkväll och Caro sa att jag kan  sticka mig dit efter frissan. Massor vackra människor! Caro bjöd en öl men jag hade inte ätit sen morgonkaffet så jag for hem. Vem är då Fred Perry? Jo herrn som hitta på hikinauhan (svettband?  pannband?) och pikéskjortan på 40-talet. Det är länge sen.
Nu för tiden lite annat stuk. Som den här kjolen. Jag vet int om "Caros butik" har den.

Det var då typ vad jag skrev igår...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar