onsdag 4 maj 2011

HAR MÄNNISKAN BLIVIT SLARVIG?
Jag har den vanan att om jag vet att jag inte kommer att uppdater mig på kvällen, gör jag det på dagen. Också i går var det meningen, men jag tror att jag glömde. Våra barn skulle komma så sent att jag beslöt göra firmans deklaration på förmiddagen, istället för onsdag som stod på min plan. Och vet ni vad: det blev vinst - 4 euro 26 cent : D 
Via posten till Arabia på uppköp. Jag behövde ny patron till sodamaskinen och sån får man hos Tarjoustalo. Hemma sen sku det ju dukas och grillas lax till pastan och lagas salladssås och vips var gästerna här.

FESTEN BLEV TREVLIG

Liten välkomstdrink med fiftyfifty Champion och appelsinjuce - riktigt gott. Söndagspasta (med grillad lax) natutvis på tisdagen, sallad, pesto, pastaost, vittvin och vatten. Aron är så rolig att ha i festbordet. Han följer pecis med hur man först berättar nånting och sen skrattar. Så han gör lika och då skrattar vi ju ännu mera. Han blir lite irriterad om man ger en mugg åt honom. Det skall ännu vara tuttflaska, men glatt skålar han med den.
Santeri, Inka och Calle sku ju på jobb, men ändå blev det grogg och mera prat.
Tiotiden "slockna" Aron, elvatiden ringde Calle och Inka efter taxi och tolvtiden promenerade Santeri och Caro hem med Aron sovande i vagnen. 
Tack alla barn - det var en rolig kväll.

STRAX EFTER NIO
i dag på morgonen ringde telefon. Det var min kund som jag visste skulle komma till verkstaden, men jag hade missförstått. Jag trodde det var fråga om tolvtiden och att hon sku ringa när hon startar (från Degerö). Nu var hon ren utanför verkstaden och jag hade precis stigit ut ur duschen. Ja just, sa jag "ei mitään hätää" och fem minuter senare stod jag där och öppnade dörren. Det var riktigt trevligt och vi gick igenom två smycken - ett till henne, ett till dottern -  som jag inte lovade före Lissabon, men före 7.6. när familjen far till USA.
Nu då äntligen kaffe och sen småningom tillbaka till verkstaden för att jobba.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar