onsdag 25 maj 2011

IDAG I VERKSTADEN
var jag trött och hade huvudvärk. Jag gick dit ren kl. 10.00 med kaffe och bröd och trodde att huvudvärken berodde på kaffebrist Så var det inte. Huvudvärken slapp jag först på eftermiddagen (visserligen utan piller). 
Det var ju nu frågan om Pörtö-smycken. Först polera jag alla öar. Det är ofta jobbigt för gjutningar kan ha finsilverfläckar. D.v.s fula bruna saker som är jobbiga att filsa/polera bort. Jag gjorde först två hängen.

Den här gången med en mässingplakett.

 Redan senaste sommar hade jag tänkt mig ett armband som ändå aldrig blev av. Och under vintern hade jag "förädlat" det lite. Men i Lissabon såg jag något som inspirera mig på riktigt. 

Armbandet går att justera för tre olika armtjocklekar.

Klockan blev fem och jag borde ha gått till gårdstalkon. Beslöt ändå strunta och i stället göra en ring. Så här fin sku den bli, men den SPRACK!

När jag borra det andra hålet för nitningen gick borrbettet av. Jag fck ut den lilla delen genom att borra från baksidan, men kanterna blev demolerade. När jag skulle hamra ringen rund, sprack silvret ovanför niten. Nå, jag tycker själv att det är en ganska kiva ring så jag gör nog ett par till. Få nu se hur folk förhåller sig till dom här nya smyckena. Alltid svårt att veta. Dessutom har silvret stigit i pris så också jag blir tvungen att höja prisen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar