måndag 14 november 2016

På morgonen

åt vi först god mat med kaffe och ägg och jugurt och bröd. Jag hade varit i duschen och satt på mig kläder och make up. Jag satt min ryggsäck på ryggen och tog mina tavar och gick i väg. Monsieur hade väl gått till bibban. 

Först köpte jag i Musta en hel del och sen gick jag till Alko och köpte en whisky och en Rum Martin åt Monsieur. Gick med mina stavar samma väg hem tillbaka. 

Nu såg jag att Monsieur kom där nere och jag satt bort ryggsäcken och satt Rum Martin på hans bord. 

Sen börja han med maten. Krydda fisken och stekte brysselkål och potis som han satt vitlök på. Jag fick en whisky och laga sallad och salladssås. Monsieur lämna laxen i ugnen och brysselkålen i stekpannan och potisen i stekpannan. Det blev riktigt gott!

Klockan nio kom det en film på fyran som vi inte hade sett. Den var ganska bra. Monsieur berätta sen slutet för mig. Jag tog bort min make up och packa hans gåva och sen läste jag Haruki och somna.   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar