onsdag 9 november 2016

Måndag

i dag. Jag steg upp klockan sju. Koka kaffe och ägg och bröd. Monsieur steg upp klockan åtta. Jag skrev dagbok i köket och sen åt vi frukost i vardagsrummet. Sen diska jag ock sen dammsög jag och
Monsieur tog bort snö från taket och band fast pressun på båten och också landgången. 

Jag packa och satt make up och sen stängde jag och sen gick vi. Den enorma röda kassen var ganska tung. Men där var nog en fuktansvärd storm på Bodöbryggan. Också Pörtö-Line gunga fasansfullt. Där satt Lisi och hon kom sen i slutet och prata lite. 

Sande hade kommit emot och där var också Anneka och Cola. Dom hade fört upp Emma i går. Sande körde oss hem.

Jag bar upp mina kassar, men dom var alla våta. Satt en massa saker i kylskåpet och i det andra skåpet.

Satt på potisen och korven och sillen och ansjovisen och där var rödbetor och saltgurka. Men vi hade glömt att se på Hannu Väisänen och Simma lugnt, Larry! Sen såg vi på Efter nio och då sa Kia åt Tuomas Enbuske att han har skitiga brillor.

Sen tog jag bort min make up och läste ännu Haruki.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar