måndag 14 november 2016

Torsdag

steg jag upp klockan 06. Aron sku komma hit. Jag gick i duschen och Monsieur steg också upp. Gick ner och laga god mat åt honom: ägg, två smörgåsar, äppel och gurka. Och kakao. Han kom med bussen. Jag tog bort hans kläder och sen satt han här och åt allt som fanns på fatet och såg på nånting på fyran och sen förde mofa honom med spårvagn till grundskolan. 

Jag koka god gröt och Monsieur kom hem. Jag fick gröt och han fick gröt. Också kaffe och bröd. Jag satt en lakanmaskin, men min röda mössa hade krymp. Höh! Men där var också allt möjligt annat. Jag gick sen till K-market  efter kaffe och glass och kom hem. Åt väl jugurt... Monsieur skulle gå och träffa sina kaverir.

For till yogan. Var där väl en timme och tjuguminuter och kom sen hem med buss 51. Gick i duschen, skrubba mig och satt prickiga saker på mig.

Sen värmde jag fisksoppan och åt den framför tv:n med gott knäckebröd. Såg på Efter nio och sen gick jag och sova och läste Haruki.   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar