måndag 21 november 2016

Lördagen den 19:de

Jag for till stan. Satt på mig fina kläder. Monsieur hade gått till bilmässan.

Först gick jag via en massa guldsmedsaffärer. Sen gick jag till Stockmann där jag i sjundevåningen köpte en Silver Clean för mitt silver. Sen for jag ner till bottenvåningen där jag köpte LV Lugnande leave-in lotion. Sen gick jag ner till Mikaelsgatan och därifrån fick jag jätte fina örhängen. Sen sku jag gå efter en "suti" men hittade inte. Går antagligen till Musta...

Nu hade Caro kontaktat att dom sku hämta Amanda hit. Vi trodde att hon sku hämtas på söndagen. Monsieur kom från bilmässan och han gick ner efter henne och jag koka makaroner och nakkir och ketchup och saft. Sande var med Aron och spela fotboll. Caro var i Suomalainen Yhtenäiskoulu i Haga. Sen kom hon efter Amanda. 

  Här den fina laxen.

Det blev lax i ugnen och qinoa och sallad och gräddfil. Monsieur fick öl och jag fick rödvin och vi lyssna på Kent. Jag hade lyssnat på båda skivorna tidigare. 

Sen var det Samuel Fullers dotter som hade gjort en film om honom. Monsieur hade gått och sova. Sen gick jag och läsa Haruki.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar